V LD Seating s.r.o., přední české společnosti na výrobu kancelářského nábytku, využívají systém HELIOS už od svého vzniku v roce 1993. V roce 1999 přešli z původního systému, který fungoval ještě na DOSu, na HELIOS Orange a od té doby na něj nedají dopustit. Systém tak více než 20 let roste spolu s firmou a postupně pokrývá další a další procesy. Pojďme si představit oblasti, ve kterých HELIOS Orange pomáhá.
O LD Seating a jejich potřebách při řízení firmy
LD Seating se už od roku 1993 zaměřuje na výrobu sedacího nábytku. Se zvyšující se poptávkou po kvalitním kancelářském sezení se kromě výroby začala zabývat i vlastním vývojem. Výsledkem je moderní výrobní a logistický areál o ploše 10 000 m2, odkud hotový nábytek putuje nejen do všech koutů České republiky, ale také na Slovensko, do Německa, Polska, Velké Británie, Norska, Dubaje, Belgie nebo Francie. LD Seating se postupně stal českou špičkou v oblasti kancelářského sezení a zahraniční obchod aktuálně tvoří už více než 45 % obratu. Tato prestižní pozice na trhu vyžaduje nejen nejmodernější technologie, ale také perfektně zvládnutou logistiku a proces výroby. A právě s tím pomáhá systém HELIOS Orange.
Jak HELIOS Orange pomáhá v LD Seating
V LD Seating a jim podobných podnicích je potřeba rychle reagovat na vzniklou poptávku a zajistit termín dodání, se kterým bude klient spokojený. K tomu je zapotřebí dokonalý přehled o skladových zásobách, vytíženosti výroby a expedici hotových výrobků. Právě to je hlavním úkolem systému HELIOS Orange. Jak se osvědčil a o co všechno se stará?
„V současné době nám pokrývá veškeré naše procesy ve firmě od ekonomiky, obchodu, skladů až po celou výrobu. V roce 2003 jsme dokoupili moduly Řízení výroby a TPV, tím došlo k sjednocení datové základny a propojení podnikových procesů. S rostoucím objemem produkce byli kladeny vyšší nároky na zautomatizování některých procesů, což vyžadovalo rozšíření systému o další funkcionality, jednalo se hlavně o zakázkové dovývoje a zavedení mobilních a ETH terminálů, uvádí jednatelka společnosti Ing. Jitka Hurábová.
„Úkolem pracovníků bylo založit vzorové sestavy, které mají předdefinované kusovníky, technologické postupy a výrobní parametry. V současné době LD Seating disponuje cca 18 000 variant vzorových sestav, které jsou uloženy v HELIOSu. Z připravených podkladů se generují výrobních příkazy, na kte- rých se v modulu Řízení výroby eviduje rozpracovaná výroba. Všechny data jsou tak soustředěna na jednom místě, což přináší snadnější údržbu a přehlednost,“ dodává jednatelka společnosti.
Automatizace v praxi
Pokud do LD Seating dorazí objednávka, expedient vybere z databáze sestav tu, která odpovídá specifikaci zákazníka. Následně potvrdí zákazníkovi termín a zaeviduje vybranou sestavu spolu s dalšími podrobnostmi o objednávce. Poté už přichází na řadu automatizace, v jejímž rámci systém vygeneruje výrobní příkazy. První pokyny obdrží zásobování, aby se zajistily jednotlivé komponenty potřebné pro sestavení výrobku. Pokyny dále putují k výrobě, kde dochází k jejímu rozplánování a evidenci.
Gatema WMS a plánování výroby
V LD Seating dlouhou dobu řešili vytížení pracovníků, kteří s přijetím každé objednávky museli složitě plánovat výrobu a chystat podklady. Abychom pracovníkům ušetřili čas, který nyní mohou věnovat jiné práci, implementovali programátoři z Gatema IT zakázkový modul, který samostatně vytvoří jednotlivé výrobní příkazy a zajistí, aby ve skladu, výrobě i expedici vždy věděli, co a kdy mají dělat.
Výstupem jsou výrobní průvodky s vytištěnými čárovými kódy jednotlivých operací. Za tímto účelem jsou využívány ETH terminály, které umožňují načtení čárového kódu ve chvíli, kdy je zahájena nebo dokončena konkrétní operace (např. montáž).
Po načtení čárového kódu se automaticky vytisknou štítky na krabice. Štítky jsou opět opatřeny čárovými kódy balení (krabice) i výrobku. Tyto kódy slouží pro následné kontroly i pro účely skladu a expedice.
Jakmile je dokončená montáž, pracovník kontroly zase jednoduše načte kód balení. Tím se automaticky odepíšou komponenty určené na montáž a produkty se zaevidují do skladu hotových výrobků. Skladník přemístí produkt na konkrétní skladovou pozici a v dalším kroku už za pomoci mobilního skladníka Gatema WMS nachystá zboží k expedici.
„Po zavedení terminálů na sklad se zvýšila rychlost a přesnost skladníků při expedici výrobků. Funkcionalita „mapa skladu“ přesně vede skladníka na skladové pozice a načtením čárových kódu hlídá, zda je vše správně vyexpedováno. V systému zajišťuje přesné informace o tom, kdo a kdy dané zboží vydal ze skladu.
Využití stacionárních a mobilních terminálů v naší firmě našlo široké využití, které urychlilo a snížilo administrativní práci. Pořízená data nám umožnily získat zpřesňující informace a v neposlední řadě možnost sledovat pohyb zakázky firmou.“ komentuje přínos zavedení systému čárových kódů Ing. Jitka Hurábová.
Hlavní přínosy systému HELIOS Orange
- Přesné informace o všech firemních procesech, které umožňují jejich snadné a rychlé vyhodnocování.
- Automatické rozplánování základních kroků a rozeslání pokynů do skladu i do výroby.
- Přesné vyčíslení výkonů jednotlivých pracovišť, zaměstnanců a středisek.
- Evidence úkonů při výrobě i následné expedici.
- Snadné vyhledávání produktů ve skladu hotových výrobků.
Zjednodušení každodenní agendy, jako jsou mzdy, banka, fakturace, účetnictví.
Uvažujete o ERP systému HELIOS?
Vyzkoušejte si nás. Stačí, když nám napíšete, vše ostatní už zařídíme my.