Čas je vzácnou komoditou. Pokud jde navíc o pracovní čas zaměstnanců, má jasnou finanční hodnotu. Zefektivnit výrobu a ušetřit drahocenné hodiny vám pomůže automatizace. Inspirujte se cestou firmy EICHLER COMPANY, a.s., která se pustila do automatizace s ERP systémem HELIOS Orange.
O firmě EICHLER COMPANY a jejich potřebách při řízení výroby
EICHLER COMPANY a.s. je specialistou na výrobu, servis a dodávky normalizovaných dílů do tvářecích nástrojů, forem a výrobků dle výkresové dokumentace. S vlastními výrobky a s produkty partnerů, které zastupuje, je EICHLER COMPANY akreditovaným dodavatelem automobilových koncernů jako například Ford, Hyundai, Nissan, Renault nebo Volkswagen Group.
Firma si zakládá na neustálém rozvoji administrativních, výrobních a technologických možností. Rozhodla se proto automatizovat výrobní procesy, které svými nedostatky brzdily celkový provoz. Tyto nedostatky byly zřejmé především v oblasti evidence výroby a objednávání zboží od dodavatelů.
Ve výrobě bylo také stále nutné ručně vyplňovat pracovní příkazy a po dokončení výroby je přepisovat do systému. Objednávání u dodavatelů probíhalo rovněž ručně, a to s nutností kontroly skladových zásob a poptávky zákazníků.
Jak systém HELIOS Orange šetří čas zaměstnanců
EICHLER COMPANY využívá systém HELIOS Orange již od roku 2004, kdy ho implementoval náš tým ze společnosti Gatema. Systém firmě pomáhá s účetnictvím, sklady, reklamacemi, pokladnou, správou majetku i s dalšími oblastmi. V roce 2018 se pak vedení firmy na základě své dobré zkušenosti rozhodlo využití HELIOSu rozšířit, a opět s pomocí společnosti Gatema automatizovat některé výrobní procesy.
Zavedení čárových kódů do výroby
Potřeba ručního vyplňování a přepisování dat s sebou nesla nejen časové, ale také materiální a logistické náklady. Efektivním řešením tohoto problému bylo zavedení čárových kódů. Evidence výroby a zapisování veškerých údajů do systému tak probíhají zcela automaticky. Čárový kód s sebou nese například informace o vyskladnění materiálu pro výrobek, jeho ocenění nebo následné naskladnění.
V rámci implementace systému nebylo potřeba nijak omezit běžný provoz. Důležité bylo hlavně přesně popsat stávající procesy a nalézt možnosti automatizace. To byl úkol pro odborníky z Gatemy. Už několik měsíců po zahájení ostrého provozu přitom byly implementovány další nadstavby a nadále se pracuje na nových vylepšeních, která posunou výrobu zase o krok dále.
Automatické generování objednávek
Před zavedením automatizace se dodavatelům ručně zasílaly desítky objednávek denně podle poptávky od jednotlivých zákazníků. Jednomu dodavateli tak mohlo během dne přijít několik separátních objednávek.
Díky zavedení čárových kódů jsou skladové zásoby evidovány automaticky a v případě nedostatku zboží systém sám vygeneruje a odešle objednávku. Zasílá ji navíc vždy na konci pracovního dne, každému dodavateli tak přijde pouze jedna souhrnná objednávka.
Co systém HELIOS firmě přinesl a jak může pomoct i vám?
ICT manažerka Ing. Lenka Doláková uvádí, že automatizace objednávek a evidence výroby šetří EICHLER COMPANY asi 3 hodiny práce denně. To je úspora, která se v rozpočtu významně projeví. Možností je však ještě více a automatizaci tak nadále rozšiřují.I když potřeby vaší firmy jsou jiné, systém HELIOS Orange pro ni může být stejným přínosem. V Gatemě navrhujeme softwarová řešení na míru, která odpovídají individuálním požadavkům interních procesů.
Máte zájem o analýzu firemních procesů?
K ničemu se nezavazujete a ani nic neplatíte. Napište nám, domluvíme se s vámi na podrobnostech.