Společnost RYKO a.s., třetí největší zaměstnavatel na Děčínsku a významný hráč v oblasti údržby, prohlídek, oprav a modernizací železničních nákladních vozů, úspěšně dokončila proces migrace informačního systému a aktivně využívá ERP systém HELIOS Nephrite. Transformace byla provedena s cílem pokrýt všechny procesy výroby a automatizovat schvalovací procesy prostřednictvím modulu Workflow.
Společnost RYKO a.s. spolupracuje s Gatema IT a.s. již od roku 2013, kdy si pořídila Gatema WMS (Warehouse Management System) pro správu skladu materiálu, dílů a zejména pro železniční dvojkolí.
Skladování železničních dvojkolí s Gatema WMS
Gatema WMS umožňuje přehlednou evidenci tisíců položek různých rozměrů se specifickými skladovacími požadavky, včetně železničního dvojkolí. Modul usnadňuje plánování příjemek, výdejek a inventur, což je klíčové pro správu skladu s téměř 3000 položek jako má RYKO.
Historie společnosti RYKO
Opravny železničních kolejových vozidel v prostorách společnosti RYKO sahají až do roku 1871, byť byla společnost RYKO oficiálně založena až v roce 1992. Dnes je RYKO plně certifikovaným dodavatelem údržby, prohlídek, oprav a modernizací pro železniční nákladní vozy. Společnost má rozsáhlou nabídku služeb pro majitele vozů jak z Česka, tak i ze zahraničí.
S pracovišti v Děčíně, Mladé Boleslavi a Kralupech nad Vltavou, RYKO pokrývá periodické revize, opravy a údržbu železničních vozů po celé České republice.
Přínosy Implementace HELIOS Nephrite
Implementace HELIOS Nephrite přinesla do společnosti RYKO několik klíčových přínosů.
HELIOS Nephrite umožňuje přesné nastavení procesů výroby, což výrazně zvyšuje efektivitu zpracování.
Informační systém HELIOS Nephrite samostatně sleduje poptávkové a nabídkové řízení a poskytuje komplexní přehled. Nový systém zajišťuje efektivní plánování výroby a materiálových potřeb, což RYKu poskytlo ještě lepší optimalizaci skladových procesů.
A hlavně HELIOS Nephrite obsahuje modul Workflow, který nabídl automatizaci běžných agend, včetně mezd, banky, fakturací a účetnictví.
S mobilními terminály začalo RYKO snadno evidovat vstupní prohlídky vagonů přímo v kolejištích, což přineslo flexibilitu a rychlost ve sledování stavu oprav. Implementace HELIOSu Nephrite přinesla společnosti RYKO klíčové výhody, včetně přesného nastavení procesů výroby a efektivního plánování materiálových potřeb, čímž zvýšila celkovou efektivitu zpracování zakázkových oprav.
Využití HELIOSu Nephrite v praxi
Celý proces začíná založením zakázky do systému, kde jsou všechny relevantní informace o vagonu. Po převzetí zakázky technikem se vytvoří konkrétní zadání pro výrobu. V průběhu opravy sleduje systém náklady a následně generuje fakturu, která navazuje na původní cenovou nabídku.
Nad komplexním úkolem oprav je nastaven workflow proces, který umožňuje plynulé předávání zakázek mezi jednotlivými pracovišti. Tento proces zahrnuje i odstavení v případě komplikací, kdy technik může identifikovat problém a zaúkolovat další úseky nebo oddělení pro řešení.
Důležitou součástí procesu je i skladová evidence, kde každý vydávaný materiál je přesně spojen s konkrétní zakázkou. Tímto způsobem je možné přesně sledovat spotřebované zdroje a náklady spojené s každou zakázkou a řádně vystavit správnou fakturu k úhradě.
Zaujal vás HELIOS Nephrite?
Ozvěte se nám a domluvte si nezávaznou konzultaci.
Rádi probereme možnosti jeho využití i ve vaší firmě.
Modernizace ERP systému zajistila RYKu konkurenční výhodu v dynamickém prostředí železničního průmyslu
Implementace HELIOS Nephrite přinesla do společnosti RYKO výrazné zlepšení ve sledování, plánování a efektivitě výrobních procesů.
V závěru lze konstatovat, že roční využívání HELIOSu Nephrite vynesla společnost RYKO do nové éry digitální transformace, a tak se firma RYKO tak stává špičkovým příkladem využití moderních informačních technologií pro optimalizaci provozu v oboru železniční dopravy.